New build - HENT one piece 7string!

Discussion in 'Luthiery, Modifications & Customizations' started by wintersun, Nov 22, 2012.

  1. Necromagnon

    Necromagnon SS.org Regular

    Messages:
    1,465
    Likes Received:
    45
    Joined:
    Nov 8, 2011
    Location:
    Grenoble, France
    I think you didn't read the subject. The fretboard is reported. Or you'll have to tell me how you put the truss rod in your neck (without separated fretboard or skunkstripe).
    Also, the fact there's no joint on the guitar has no relation with the gaps.
     
  2. 72xmulch

    72xmulch SS.org Regular

    Messages:
    45
    Likes Received:
    11
    Joined:
    Nov 15, 2012
    Location:
    upstate ny
    yeah you're right.. Including the 2 covers on the back its actually a 4 piece almost solid guitar
     
  3. lawizeg

    lawizeg SS.org Regular

    Messages:
    534
    Likes Received:
    15
    Joined:
    Oct 24, 2012
    Location:
    NY
    Love the look of it, almost wish it was just natural like that. So subtle..
     
  4. wintersun

    wintersun SS.org Regular

    Messages:
    337
    Likes Received:
    42
    Joined:
    Jun 16, 2007
    Location:
    Croatia
    Hey guys! Been at Rob's today and made some final reviews before finally having him start with applying finish. I took a few photos to show the weight of the guitar (3.5 kg!!) and some final modifications. Also the flame came out a lot now that he did the final sanding, so i thought I'd show you that as well.

    I also took a short video of him jamming on it :shred: Even though hes not exactly used to 7strings, he probably still did much better job than I would, considering I haven't really had a chance to play anything in months now :wallbash: :lol:

    I wanted to do some good recordings for you, but I'm having seriusl amounts of EMI here (i've even reported that before here on ss.org), and I wouldn't want you guys to get the wrong impression, cos it really is messing with the tone to a degree. Good thing however is that I will be moving very soon, and then I'll have something for you to listen to.

    So yeah, hope you like it.. More pictures soon!

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]



    Later dudes! :hbang:
     
  5. Jason Spell

    Jason Spell SS.org Regular

    Messages:
    238
    Likes Received:
    28
    Joined:
    Jul 18, 2008
    Location:
    Southwest MO
    My god that is gorgeous.
     
  6. AwDeOh

    AwDeOh SS.org Regular

    Messages:
    976
    Likes Received:
    42
    Joined:
    Jan 14, 2013
    Location:
    New Zealand
    Fark.. I love it.

    Did you ask him how he did the grain matched cavity covers?
     
  7. Necromagnon

    Necromagnon SS.org Regular

    Messages:
    1,465
    Likes Received:
    45
    Joined:
    Nov 8, 2011
    Location:
    Grenoble, France
    Did he tell you how many times it felt before making a decent pic? :lol:

    :cheers:
     
  8. wintersun

    wintersun SS.org Regular

    Messages:
    337
    Likes Received:
    42
    Joined:
    Jun 16, 2007
    Location:
    Croatia
    Oh yeah.. he said he wont tell me just yet lol. Told me to try to figure it out on my own :scratch: :lol:
     
  9. wintersun

    wintersun SS.org Regular

    Messages:
    337
    Likes Received:
    42
    Joined:
    Jun 16, 2007
    Location:
    Croatia
    Hahaha.. nah I was there all the time :D I'm the one behind the camera!
     
  10. the_heretic_divine

    the_heretic_divine The Fruit Bat

    Messages:
    264
    Likes Received:
    23
    Joined:
    Mar 13, 2013
    Location:
    North Myrtle Beach,SC
    Fantastic! This thing looks great!!
     
  11. Riley

    Riley SS.org Regular

    Messages:
    177
    Likes Received:
    2
    Joined:
    Mar 15, 2013
    Location:
    U.S.
    It's easy. Rip a slice off the back of the board before cutting anything else out. Cut the covers from that piece.
     
  12. ECGuitars

    ECGuitars SS.org Regular

    Messages:
    244
    Likes Received:
    38
    Joined:
    Sep 21, 2009
    Location:
    Vancouver BC
    Bingo:lol:! Looks good though!
     
  13. Pikka Bird

    Pikka Bird Vaya Con Cornholio

    Messages:
    3,209
    Likes Received:
    135
    Joined:
    Sep 3, 2009
    Location:
    Odense; Denmark
    Exactly. Also, they're not really perfectly matched at all. That's not a critique, BTW, it's just not possible to get it as exact as you could do if you used a top. :yesway:
     
  14. wintersun

    wintersun SS.org Regular

    Messages:
    337
    Likes Received:
    42
    Joined:
    Jun 16, 2007
    Location:
    Croatia
    So I asked him if thats how he did it, and he said: "no, I just found a piece from the remains, and played around until I found something that matched."

    It is possible that it was a piece that used to reside on top of the current area, but I doubt it, since the plank was barely thick enough already. Hes got a lot of wood at his workshop, so its not all that impossible that he run onto something similar.
     
  15. BlackMastodon

    BlackMastodon \m/ (゚Д゚) \m/ Contributor

    Messages:
    6,310
    Likes Received:
    1,530
    Joined:
    Sep 26, 2010
    Location:
    Windsor, ON
    Damn that looks nice! And only 3.5 kg with a Floyd? That's impressive!
     
  16. wintersun

    wintersun SS.org Regular

    Messages:
    337
    Likes Received:
    42
    Joined:
    Jun 16, 2007
    Location:
    Croatia
    Yeah.. super light for a flamed maple too! glad you like it :)
     
  17. Prydogga

    Prydogga Giddyup.

    Messages:
    7,280
    Likes Received:
    879
    Joined:
    Jul 7, 2009
    Location:
    Apartment 5B, New York (Vic, Australia)
    This build looks amazing. The "flaws" people were worrying about are so minor, the jump to "getting a refund" really surprised me. :lol:

    This looks amazing, and I'm eager to see it finished!
     
  18. straymond

    straymond SS.org Regular

    Messages:
    640
    Likes Received:
    419
    Joined:
    Oct 26, 2012
    Location:
    Norway
    slap my arse and call me judy!!
    that's so pornographic I just got somewhat moist.
     
  19. Ganjatron

    Ganjatron Member

    Messages:
    17
    Likes Received:
    2
    Joined:
    Apr 24, 2013
    Location:
    Costa Mesa, CA
    Inspiring things inside me. Play long and prosper.
     
  20. forshagesan

    forshagesan SS.org Regular

    Messages:
    126
    Likes Received:
    6
    Joined:
    Mar 24, 2011
    Location:
    Pflugerville, TX

Share This Page