Collibus - Female Fronted Metal from UK

Stephen

Collibus
Joined
May 16, 2006
Messages
436
Reaction score
157
Location
Manchester, UK
Cheers dude!

Yea I did used to post on there. Will start doing so again as it's been a while since I've been on any forum to be honest. Just not had the time to until recently.
 

Chrono

SS.org Regular
Joined
Jun 1, 2008
Messages
36
Reaction score
6
Location
Pittsburgh, PA
Sup Ste. Good to see you on here. I've been following you since the myspace days and have your old ep. Still digging your chops.
 

Fred the Shred

Shrederick
Joined
Jul 28, 2009
Messages
5,233
Reaction score
4,037
Location
Lisbon, Portugal
Ah, I had heard this before - I love her voice and how things don't revolve around "let's capitalize on the chick and shove chipmunk squealy voices and boob shots everywhere" to actually focus on proper songwriting. :)
 

Lagtastic

Five Align
Joined
May 2, 2011
Messages
870
Reaction score
128
Location
Earth
Another fan from the RC forums. Good stuff.

Always liked your tone, Laney if I remember correctly?
 

Stephen

Collibus
Joined
May 16, 2006
Messages
436
Reaction score
157
Location
Manchester, UK
Cheers guys! Really do appreciate you all checking it out!

Lagtastic: Yep, Laney VH100R's. Ended up with 2 of them and also an Ironheart on the way :)
 

primitiverebelworld

SS.org Regular
Joined
Mar 24, 2012
Messages
321
Reaction score
94
Location
Estonia
Always have been interested in your band Stephen! Great sound and compositioning. Flows good. Many artists may not like when copared to other bands but this reminds me Nevermore from Dead Heart era ;)
Any tours planned in Baltic area btw?
 

Stephen

Collibus
Joined
May 16, 2006
Messages
436
Reaction score
157
Location
Manchester, UK
Cheers dude! I don't mind being compared, especially to bands I like such as Nevermore :)

No tours planned yet, not even had a UK tour due to lineups being sketchy in the past, so nevermind anywhere else yet haha. One day I hope to though! This current lineup is looking promising though
 

Stephen

Collibus
Joined
May 16, 2006
Messages
436
Reaction score
157
Location
Manchester, UK
Will Hopefully be gigging again around Sept, just got to sort out the recording/rehearsing side for new Material and also wait for our Drummer to finish University as he's in his final year.
 

shadowlife

Contributor
Joined
Jul 18, 2008
Messages
2,197
Reaction score
491
Location
1984
Really dug that. Great singing, and the soloing really fit the song, and made a melodic statement. Put out a full album of similar stuff, and i'll be a buyin' lol :D
 


Top