Ss.org RAW challenge thread.

Discussion in 'Art, Media & Photography' started by Tang, Jan 6, 2014.

  1. ihunda

    ihunda SS.org Regular

    Messages:
    1,589
    Likes Received:
    390
    Joined:
    Mar 30, 2011
    Location:
    Oakland, CA
    Yep, ISO 5000, F/1.4 50 mm, darkness all around, I couldn't get the old D600 to focus in that place :lol:
     
  2. Whammy

    Whammy SS.org Regular

    Messages:
    1,628
    Likes Received:
    364
    Joined:
    Nov 2, 2012
    Location:
    Sweden
  3. feilong29

    feilong29 SS.org Regular

    Messages:
    876
    Likes Received:
    214
    Joined:
    Sep 27, 2011
    Location:
    Hawaii
    Well, what was next in line? I thought the bar shot was? I don't have anymore to post (raw). Sorry Whammy!!!!!! lol
     
  4. Whammy

    Whammy SS.org Regular

    Messages:
    1,628
    Likes Received:
    364
    Joined:
    Nov 2, 2012
    Location:
    Sweden
    I don't know :shrug: I'm losing track myself :lol:
     
  5. feilong29

    feilong29 SS.org Regular

    Messages:
    876
    Likes Received:
    214
    Joined:
    Sep 27, 2011
    Location:
    Hawaii
    Ha, this is the best place to lose track and go nuts!
     
  6. Rook

    Rook Electrifying

    Messages:
    9,050
    Likes Received:
    1,429
    Joined:
    Aug 23, 2010
    Location:
    London
    FREE FOR ALL EVERYBODY GO GO GO :rofl:

    The idea is for it to be fun, we'll rely on the structure again when the novelty wears off a bit :D
     
  7. Rook

    Rook Electrifying

    Messages:
    9,050
    Likes Received:
    1,429
    Joined:
    Aug 23, 2010
    Location:
    London
  8. ramses

    ramses Guitar/pizza regular

    Messages:
    657
    Likes Received:
    187
    Joined:
    Jul 18, 2011
    Location:
    Bay Area, CA
    Where am I supposed to put my RAW picture for you to play with it?
     
  9. Philligan

    Philligan The White-Knuckler Contributor

    Messages:
    4,131
    Likes Received:
    488
    Joined:
    Oct 22, 2009
    Location:
    Sarnia, ON, Canada
    I did an edit on Whammy's "Broken Car", because his was the last post I saw with a RAW file posted. :lol: Here's my raw file of a bike!

    Lonely bike.


    [​IMG]
     
  10. Philligan

    Philligan The White-Knuckler Contributor

    Messages:
    4,131
    Likes Received:
    488
    Joined:
    Oct 22, 2009
    Location:
    Sarnia, ON, Canada
    Put it on DropBox. Click the chain link icon to share the link, then close the window that prompts you to upload it to Facebook, then copy the URL and paste that here. :)
     
  11. Tang

    Tang Master of Chihuahuas

    Messages:
    1,980
    Likes Received:
    79
    Joined:
    Jun 14, 2011
    Location:
    Jacksonville, FL
    Since we're in a temporary free-for-all, I did Whammy's broken car at random. I also did his Collie picture and I'm currently working on your bike pic, Phil.

    I went in a different direction because I felt emphasizing seeing through the window made the shot, imo.

    [​IMG]
    Broken Car by nrrfed, on Flickr
     
  12. Whammy

    Whammy SS.org Regular

    Messages:
    1,628
    Likes Received:
    364
    Joined:
    Nov 2, 2012
    Location:
    Sweden
    Nice guys :yesway:

    Yeah when I took this shot the intention was to draw attention to the light coming through the frosty window.
    But I had to expose the shot to allow for a lot of shadow details so the window came out fairly bright. I ended up bringing down the exposure in Lightroom and then brought back in whatever shadow details I though were too dark.
    Here's mine. It's close to Tangs. Just Black & White :lol:

    [​IMG]

    Looking forward to seeing the Collie shot Tang. I found it interesting to process due to the darkness of the dog on a very bright background
     
  13. Tang

    Tang Master of Chihuahuas

    Messages:
    1,980
    Likes Received:
    79
    Joined:
    Jun 14, 2011
    Location:
    Jacksonville, FL
    Since I don't have a reference point of the true color the dog, I just used my best artistic judgment. So I tried to focus on the eyes without going with super-cheesy selective saturation.

    [​IMG]
    Dog Collie Portrait (ss.org RAW challenge) by nrrfed, on Flickr

    Here's a RAW from me with a bit more dynamic range..

    https://www.dropbox.com/s/bbckp6ufi59v9zl/IMGP0411.DNG
     
  14. Whammy

    Whammy SS.org Regular

    Messages:
    1,628
    Likes Received:
    364
    Joined:
    Nov 2, 2012
    Location:
    Sweden
    Yeah the snow (it's out of focus on the ground) has a tendency to give a blueish hue under some normal white balance settings.

    I think I ended up putting out all the color except for his eyes because the subtle color tint was pissing me off :lol:
    Then I emphasized the eye color a little. Maybe a lot haha

    I love vignetting so I also pushed that just a little bit too. Okay maybe a lot :lol:
    I felt it helped to focus attention to his eyes.

    [​IMG]

    Had a go at Philligan's bike photo. Nothing like the dirty streets of Ireland to make me think of home haha :lol:

    [​IMG]


    Tang I tried your photo but I couldn't import it into Lightroom.
    It said it's either unsupported or damaged. I updated to the latest version :scratch:
     
  15. Tang

    Tang Master of Chihuahuas

    Messages:
    1,980
    Likes Received:
    79
    Joined:
    Jun 14, 2011
    Location:
    Jacksonville, FL
    derp.
     
  16. Tang

    Tang Master of Chihuahuas

    Messages:
    1,980
    Likes Received:
    79
    Joined:
    Jun 14, 2011
    Location:
    Jacksonville, FL
  17. Whammy

    Whammy SS.org Regular

    Messages:
    1,628
    Likes Received:
    364
    Joined:
    Nov 2, 2012
    Location:
    Sweden
    Worked :)

    That was a pretty fun one to process :yesway:
    I couldn't decide if B&W or color worked better. Went with color.

    [​IMG]
     
  18. feilong29

    feilong29 SS.org Regular

    Messages:
    876
    Likes Received:
    214
    Joined:
    Sep 27, 2011
    Location:
    Hawaii
    So this one took me some time! I wanted to get the blue just right and also bring out the orange and yellow. I boosted the clarity, drew the contrast all the way to the left and added some vignette. I need to update my program cause I want to get my hands on that collie pic!


    [​IMG]
     
  19. feilong29

    feilong29 SS.org Regular

    Messages:
    876
    Likes Received:
    214
    Joined:
    Sep 27, 2011
    Location:
    Hawaii
    This is such a beautiful dog! I want one!!!!!!!!! For this one, I focused on bringing out the eyes, not so much with color adjustment, but with the iris enhancer tool. I used vignetting to bring out the shadows/blacks in the pic, then adjusted the clarity, blacks/shadows and contrast to even out the tone of the body/head. I like to see most of the detail on an object which is why I don't have super dark spots unless it's in the corners of the frame. Anywho, this is probably my favorite edit yet.

    [​IMG]
     
  20. Tang

    Tang Master of Chihuahuas

    Messages:
    1,980
    Likes Received:
    79
    Joined:
    Jun 14, 2011
    Location:
    Jacksonville, FL
    Whammy, how do you feel those RAW files handled compared to your 5d2? As far as I know, I'm the only Pentax person taking part of this adventure.

    I found your files pretty easy to manipulate heavily, for what it's worth!
     

Share This Page