New Heavy+Groovy Bulb/Periphery Clip! (Podxt, Dfhs, Ebmm Jp7)

Discussion in 'Recording Studio' started by bulb, Oct 25, 2006.

  1. bulb

    bulb SS.org Regular

    Messages:
    5,377
    Likes Received:
    6,053
    Joined:
    May 9, 2006
    Location:
    Washington DC
    Hey guys,

    I got a new clip im workin on, this one is groovy cuz its a new section of the groovy Juggernaut song im working on. (for those who dont know, juggernaut is my juggernaut of a song for the second album and in its current incarnaition will be around 20-25 minutes long whee)
    Dont worry though, this is just a 3 minute clip haha!

    Its called "icarus lives!"
    And you should check it out here:

    http://www.soundclick.com/bulb

    or directly at:

    http://www.soundclick.com/pro/view/03/default.cfm?bandID=147108&content=song&songID=4593197

    The drums are Drumkit From Hell Superior
    Guitars are EBMM JP7 thru podxt
    Bass is a Schecter 5 string thru podxt

    enjoy!
     
    Ryan likes this.
  2. Blexican

    Blexican ???

    Messages:
    2,542
    Likes Received:
    399
    Joined:
    Jun 11, 2006
    Location:
    Pittsburgh
    Umm...Jesus that's amazing.

    I've always been impressed with your skills at arranging these little riffs you put up on your page, and this is another awesome clip. I'd kill for your recording setup too. :bowdown:
     
  3. Nik

    Nik Arrogant asshole

    Messages:
    3,248
    Likes Received:
    89
    Joined:
    Sep 27, 2005
    Location:
    My house
    :bowdown:

    Seriously dude, when are you gonna release a CD with all this stuff?

    I love it--it's like DT mixed with all my favorite things about Meshuggah. The classicy-sounding intro was great too, and the strings.... You are, hands-down, my favorite rhythm guitarist :agreed:

    Were the guitars also recorded through the PodXT?

    Also, I hate to hijack this thread, but did you record the bass with a guitar PodXT? And if so, could you share that patch? I've been trying to record my bassist through my Pod, but I haven't been able to get a good tone....
     
  4. bulb

    bulb SS.org Regular

    Messages:
    5,377
    Likes Received:
    6,053
    Joined:
    May 9, 2006
    Location:
    Washington DC
    aww thanks man thats quite a compliment haha!

    the guitars and bass were both recorded with a guitar podxt and i can try and upload the patch when im on my recording computer again!
     
    Nik likes this.
  5. DSS3

    DSS3 Banned

    Messages:
    1,356
    Likes Received:
    27
    Joined:
    Oct 5, 2005
    Location:
    -
    Damn... amazing as usual!

    Any chance on patches for the clean-ish stuff? That's my favorite part of it!


    I assume you based the drums off Thordendal's settings?
     
  6. bulb

    bulb SS.org Regular

    Messages:
    5,377
    Likes Received:
    6,053
    Joined:
    May 9, 2006
    Location:
    Washington DC
    thanks man, yeah i can upload the cleans too when i get back on my recording comp, the drums are based off his settings but massively tweaked cuz i only partially agree with his mixing style hahahah!
     
  7. The Dark Wolf

    The Dark Wolf Contributor

    Messages:
    17,582
    Likes Received:
    988
    Joined:
    Apr 15, 2005
    Location:
    Toledo, Ohio. USA
    Typical, you fucker. :mad:

    It sounds bad-ass! :lol:

    Nice work, Bulb. Your shit is really great. Getting some fans up on here.
     
  8. technomancer

    technomancer Gearus Pimptasticus Super Moderator

    Messages:
    24,825
    Likes Received:
    3,428
    Joined:
    Apr 15, 2006
    Location:
    Out there, somewhere
    Sweet stuff. I usually like my guitar tones a bit less digital, but it really works on this track :yesway:
     
  9. Ryan

    Ryan SS.org Regular

    Messages:
    5,000
    Likes Received:
    1,244
    Joined:
    Jul 31, 2006
    Location:
    North Carolina, USA
    That was frickin great M33sh! Your mixing ear is incredible. Do you have a DS7 in that JP7? While youre at it, PM me all your recording secrets plzkthxbye!
     
  10. bulb

    bulb SS.org Regular

    Messages:
    5,377
    Likes Received:
    6,053
    Joined:
    May 9, 2006
    Location:
    Washington DC
    aww fanks Ry4n, nah stock jp7 pups, basically the only time i thought the stock pups in a guitar totally kicked my ass, i love em!
    Recording secrets? Dude if you hit ctrl+alt+del like 38 times in a row in the middle of recording, something magical happens!!1
     
  11. Ryan

    Ryan SS.org Regular

    Messages:
    5,000
    Likes Received:
    1,244
    Joined:
    Jul 31, 2006
    Location:
    North Carolina, USA
    lol im so gonna sneak into your crib and switch out your xt with mine while you cradle it in your snoozeness.
     
  12. Mr. S

    Mr. S tacos?

    Messages:
    3,147
    Likes Received:
    266
    Joined:
    Oct 21, 2005
    Location:
    Cambridge, UK
    wow man, awesome stuff again this song is pretty fucking good man cant wait to hear the whole 25 min incarnation :metal:
     
  13. JoryGriffin

    JoryGriffin SS.org Regular

    Messages:
    810
    Likes Received:
    70
    Joined:
    Jun 2, 2006
    Location:
    Bristol, UK
    That is an amazingly totally stunning sound if you dont mind me saying so :lol:

    With that Meshuggah *Twang* too... love it.

    Just makes me want a PodXT even more :)
     
  14. keithb

    keithb Forum MVP

    Messages:
    1,422
    Likes Received:
    95
    Joined:
    Jul 23, 2004
    Location:
    USA
    Damn dude.....:hbang:

    I have to ask, how long does it take you to go from a blank slate to something like that? I mean, are you mixing and EQing for days, or have your god-like powers increased to the point where you just think of a riff in your sleep and it appears on soundclick when you wake up? :fawk:
     
  15. Nik

    Nik Arrogant asshole

    Messages:
    3,248
    Likes Received:
    89
    Joined:
    Sep 27, 2005
    Location:
    My house
    Awesome man, that would be much, much appreciated :hbang:
     
  16. kmanick

    kmanick Contributor

    Messages:
    5,820
    Likes Received:
    1,118
    Joined:
    Aug 22, 2006
    Location:
    BOSTON
    Damn that sounded pretty kick ass! :hbang:
    I suck at recording with a computer.
    I envie you guys that have got it figured out.
     
  17. Chris

    Chris metalguitarist.org Forum MVP

    Messages:
    18,861
    Likes Received:
    4,161
    Joined:
    Apr 19, 2004
    Location:
    Boston, Mass
    Mother of god, how the fuck do you get that tone out of a PodXT? I'm about to say fuck the JM150 and just get one if you can share that patch. :lol:
     
  18. Chris Feener

    Chris Feener SS.org Regular

    Messages:
    209
    Likes Received:
    235
    Joined:
    Mar 27, 2005
    Location:
    Grand Falls-Windsor, Newfoundland
    My balls groove better than this. Horrible tone, and who programmed those excuse for drums? Sounds like an 80's glam tune with a little too much heroin involved.

    I mean, where's the bag pipe solo? Come on..





    Fucker..

    :fawk:






    P.S: Probebly your best one yet.
     
  19. Chris

    Chris metalguitarist.org Forum MVP

    Messages:
    18,861
    Likes Received:
    4,161
    Joined:
    Apr 19, 2004
    Location:
    Boston, Mass
    Feener and bulb need to start a band together. They can call it "Better than you".
     
  20. nitelightboy

    nitelightboy I poop in shoes. Contributor

    Messages:
    5,596
    Likes Received:
    247
    Joined:
    Oct 7, 2005
    Location:
    Ft Liquordale, FL
    Damn that is TIGHT!!! That's the tone I've been hunting on my XT Live....you suck for finding it :fawk:


    Awsome recording though :yesway:
     

Share This Page