New ....EVERGREY ......"Torn"

Discussion in 'General Music Discussion' started by Jerich, Mar 1, 2008.

  1. Jerich

    Jerich <font color="Pink">...is bitching</font color>

    Messages:
    1,990
    Likes Received:
    94
    Joined:
    Jul 2, 2004
    BLABBERMOUTH.NET - EVERGREY: New Album Title Revealed

    and they are playing peavey 5150's and Engl's...along with 7 string Caparisons...


    This band has everything i want in a band great guitars...great drumming...out of this world key/synth player...and now a great bass player...
    I just love the guitar tone for the new Cd "TORN"....


    studio diary's...






     
    technomancer, Jason, Slayer89 and 3 others like this.
  2. TimSE

    TimSE SS Contributor

    Messages:
    4,437
    Likes Received:
    1,187
    Joined:
    Dec 19, 2007
    "i was wrong .. it was shit!" :lol:
    5 was the best tho
     
    Last edited: Mar 2, 2008
  3. Michael

    Michael <b><font color="White">No More Mr. Nice Guy</font>

    Messages:
    8,228
    Likes Received:
    550
    Joined:
    Aug 26, 2005
    The new stuff is sounding awesome. :metal:
     
  4. technomancer

    technomancer Gearus Pimptasticus

    Messages:
    24,753
    Likes Received:
    3,401
    Joined:
    Apr 15, 2006
    If they're done mastering, does anybody know a release date?
     
  5. Kotex

    Kotex Trippin' balls

    Messages:
    2,834
    Likes Received:
    153
    Joined:
    Aug 11, 2005
    Those were pretty good. "Are you hurt?":lol:
     
  6. Toshiro

    Toshiro ....

    Messages:
    6,345
    Likes Received:
    394
    Joined:
    Nov 2, 2004
    Newest has my interest back, MMA didn't agree with me.
     
  7. Mattayus

    Mattayus Sir Groove-A-Lot

    Messages:
    6,042
    Likes Received:
    1,366
    Joined:
    Jul 23, 2007
    man i was gonna post a threat pertaining my love for this band, i fuckin love them, always have. I was wondering when they were gonna start using 7's!
     
  8. eaeolian

    eaeolian <b><font color="red">The Church of SEVEN</font></b

    Messages:
    13,398
    Likes Received:
    759
    Joined:
    Jul 21, 2005
    It has a couple of really great songs ("Still In the Water", especially), but, yeah, I was disappointed in it. I look forward to this one, though, and having them back in the US, although that's usually not very good for my liver. :lol:
     
  9. Mattayus

    Mattayus Sir Groove-A-Lot

    Messages:
    6,042
    Likes Received:
    1,366
    Joined:
    Jul 23, 2007
    I fuckin love Evergrey.. i mean.. i really fuckin love Evergrey.. why have i abandoned them for so many years? I'm sorry guys, you are the shit. I really need to listen to their older stuff again. Watchin the Skies is the nuts
     
  10. Apophis

    Apophis Banned

    Messages:
    15,982
    Likes Received:
    891
    Joined:
    Jan 8, 2005
    really nice :agreed:
     
  11. Metal Ken

    Metal Ken Hates the Air

    Messages:
    21,002
    Likes Received:
    740
    Joined:
    Jun 27, 2004
    I was never........much of an evergrey.......fan......... But i'll look into.........this one.
     
  12. SymmetricScars

    SymmetricScars SS.org Regular

    Messages:
    451
    Likes Received:
    24
    Joined:
    Mar 21, 2007
    w00t more seven strings!

    I :wub: evergrey.

    New release looks promising :metal:
     
  13. Jerich

    Jerich <font color="Pink">...is bitching</font color>

    Messages:
    1,990
    Likes Received:
    94
    Joined:
    Jul 2, 2004
  14. Toshiro

    Toshiro ....

    Messages:
    6,345
    Likes Received:
    394
    Joined:
    Nov 2, 2004
    Yeah, there are some good tracks, but I can't just listen to it from start to finish like In Search or Recreation Day. I love the music on Inner Circle, just could live without the audio clips of that damn preacher. :lol:
     
  15. Michael

    Michael <b><font color="White">No More Mr. Nice Guy</font>

    Messages:
    8,228
    Likes Received:
    550
    Joined:
    Aug 26, 2005
    :agreed:
     
  16. Slayer89

    Slayer89 The Demon Barber

    Messages:
    1,688
    Likes Received:
    326
    Joined:
    Apr 17, 2007
    This thread is full of pure fucking win. Liste of things in this I FUCKING LOVE:

    -Evergrey
    -5150
    -ENGL
    -7 String'd Git-fiddles.
    -In Studio Vids
    -Fucking around with the bass player
     
  17. B Lopez

    B Lopez Vescere bracis meis.

    Messages:
    4,340
    Likes Received:
    469
    Joined:
    Jan 11, 2007
    lmao @ the bird :lol:
     
  18. DDDorian

    DDDorian Mantis Toboggan, M.D

    Messages:
    4,651
    Likes Received:
    1,241
    Joined:
    Jun 11, 2006
    This stuff is totally slick, the kind of pop-metal Soilwork could only dream of writing. Approved:kd:
     
  19. p0ke

    p0ke 7-string guitard

    Messages:
    619
    Likes Received:
    28
    Joined:
    Jul 25, 2007
    I'm not that much into Evergrey, listened to the album Recreation Day a lot a short period though. Saw them live in 2006 also, guess I listened to them just before that.
    Now this new stuff has gotten me very interrested! Those 7-string caparisons look great, and I've always kinda liked the singers voice (especially when comparing to other "power metal" bands). Also the basslines seemed pretty nice, judging by those vids. Hope this album gets released soon :)
     
  20. technomancer

    technomancer Gearus Pimptasticus

    Messages:
    24,753
    Likes Received:
    3,401
    Joined:
    Apr 15, 2006
    Still no damn release date for the album :rant:
     

Share This Page