thenickarchives
Last Activity:
Jul 30, 2015
Joined:
Nov 29, 2010
Messages:
157
Likes Received:
50

Share This Page

thenickarchives

SS.org Regular, from fullerton, ca

thenickarchives was last seen:
Jul 30, 2015
    1. Sang-Drax
      Sang-Drax
      I really dig your tracks on soundcloud, every single one of them :hbang:
    2. Wookieslayer
      Wookieslayer
      hey man, yah I listened to your band last night after posting. it is some really cool stuff with some great guitar playing. I really dig it man, I will listen again. I'd love to hear it live :hbang:. I can't really pull off the best clean singing so good luck in your search :lol: but when you guys get more stuff recorded / find a singer let me know.

      for the song I posted I didn't write too much, just helped with some of the arrangement. It was written by my guitarist and drummer/guitarist. Now I gotta finish figuring out vocals for it but for now we're trying to get the rest of our songs finished and recorded. Not to mention we gotta find a bass player and another guitarist :ugh:

      Thanks for the kind words dude. maybe one day we could jam one day or see some shows :metal:
    3. Wookieslayer
      Wookieslayer
      Hey dude, I dig your tracks you posted in the recording forum. I noticed you live in So Cal as well. Actually trying to start a metal band myself with 2 of my buddies (guitarist & drummer)... I play guitar/bass but I'm focusing on vocals for this project... would love if you check out the one track we have recorded right now :)
      Not the best production but it works for now 01 Matter Demo (Pre-Production) by Vesalius on SoundCloud - Create, record and share your sounds for free

      Cheers dude,

      Peter (Wookieslayer)
    4. thenickarchives
      thenickarchives
      thanks mann. if you dig this stuff, you may dig my band. it's not as metal based, but i play guitar in it as well. we're a 3 piece w/ out a singer right now (still lookin for one)

      weneedasinger123 on PureVolume.comâ„¢
    5. GATA4
      GATA4
      Dude, your shit rocks :metal:
  • Loading...
  • Loading...
  • About

    Home Page:
    http://soundcloud.com/thenickarchives
    Location:
    fullerton, ca
    Primary Seven:
    none yet :(
    Main Rig:
    Mesa Triple Rec
    Real Name:
    Nick Depirro
    Band:
    The Sound Archives
    Myspace URL:
    www.myspace.com/thesoundarchives
    Other Guitars:
    Prs satin 22
    Schecter Scorpion - diamond series
    Ibanez Soundgear bass
    Preamp/Amps:
    Mesa Boogie Triple Rectifier (live)
    Toneport UX2 - Waves Gtr3 - (home rec)
    Effects & Pedals:
    lots..ask me if you want to know haha.
    Cabinets / Monitors:
    Peavey 5150 cab (live)
    Studio & Recording Gear:
    Line 6 Toneport UX2
    Mac desktop computer (forget which one but it's new)
    Logic 9
    Multiple Waves plugins (primarily gtr3)
    Misc/Other Gear:
    soundcloud.com/thenickarchives
    i've been playin music/guitar for about 9 years

    writing/recording/performing